Hej Sara,
2022. je bila velika godina za #radimposvom brend.
U prvih šest mjeseci ove godine ostvarili smo neke velike milestoneove među kojima je i uprihodovanih prvih milijun kuna od početka poslovanja.
Nije li to u potpunosti ludo?!
Posebno ako se sjetim odakle smo krenuli sa 76.000 HRK prihoda u prvoj godini…
Iako novac nije ni prvi, ni drugi, ni treći na ljestvici razloga zbog kojih radim ovaj posao, često je dobar pokazatelj rasta koji se najprije morao dogoditi na razini strategije, mindseta i intuicije.
Na tu temu, iskoristila sam ove ljetne mjesece za refleksiju i htjela bih podijeliti s tobom lekcije koje sam do sada naučila na ovom nevjerojatnom poduzetničkom putovanju.
10 lekcija koje bih voljela da sam znala na putu do prvog milijuna
1. Poduzetništvo je jednostavno, ali nije uvijek lako
Od prvog dana u poduzetništvu, znala sam da želim graditi jednostavan biznis. Složene strategije, prodajni procesi od 15 koraka i zapošljavanje velikog tima nikada nisu rezonirali sa mnom. Danas, 5 godina kasnije, 100% znam da biznis može biti vrlo jednostavan i istovremeno vrlo uspješan (često upravo i je tako).
S druge strane, činjenica da je poduzetništvo jednostavno, ne znači da je uvijek lako. Iako danas mogu odabrati raditi 4 sata dnevno ili se isključiti na 6 tjedana, to ne znači da se nisam naradila. Sami počeci zahtijevali su puno kasnih noćnih sati i radnih vikenda. Jednako tako i danas, svaki put kada mijenjam smjer ili lansiram nešto novo – to zahtijeva dodatno ulaganje, fokus i poneki radni vikend. Jer u konačnici, raste ono na što se fokusiramo.
2. Marketing i prodaja su tvoj prvi i jedini prioritet (a onda se prioriteti mijenjaju)
Prema rječniku, riječ biznis zapravo znači osiguravanje sredstava za život kroz aktivnost prodaje. Prodaja i marketing su sama osnova biznisa i istovremeno, često se radi o pojmovima prema kojima osjećamo otpor. Zbog toga možda, kao i ja u prvim mjesecima poduzetništva, ulažeš sate i sate u odabir boja ili kreiranje vizuala umjesto da – prodaješ.
Da bi tvoj biznis od samog početka bio održiv, tvoj prvi i jedini fokus trebaju biti marketing i prodaja (naravno, jednom kada imaš proizvod ili uslugu koju prodaješ). U kasnijim fazama razvoja neka druga pitanja postaju prioritet, no prodaja i tada ostaje životna energija tvog biznisa.
3. Ako želiš stići daleko, traži pomoć
U pozadini #radimposvom brenda godinama stoji tim od dvoje – Dinko i ja. Iako u malom timu obično svi rade sve, moj fokus je primarno na radu s klijentima, prodaji i sadržaju, dok je Dinko preuzeo financije, tehnologiju i procese. Zahvaljujući malom timu, biznis je brz, prilagodljiv i vrijeme realizacije bilo koje ideje je vrlo kratko.
Istovremeno, postoji ograničeni broj stvari koje dvoje ljudi može napraviti u 24 sata. Na primjer, nikada se ne bih usudila lansirati podcast ili izdati planer da se Sara početkom godine nije pridružila timu. Brend sigurno ne bi izgledao isto bez genijalnih fotografa, dizajnera i konzultanata. I definitivno ne bih bila tu bez podrške mentora, coacheva i edukatora s kojima sam radila kroz godine. Ako želiš stići daleko – traži pomoć.
4. Suprotstavljena mišljenja su često oba istinita
Ako provedeš samo 5 minuta istražujući poduzetništvo i biznise online, pronaći ćeš hrpu različitih i suprotstavljenih savjeta i velike su šanse da je svaki od njih barem djelomično – istinit. Istina, nećeš doći daleko bez discipline, kao što će ti bez osjećaja inspiracije tvoj biznis vrlo brzo postati dosadan. Da, dosljednost je ono što ulijeva povjerenje, no eksperimentiranje drži tvoju zajednicu u znatiželjnom iščekivanju tvog sljedećeg koraka.
U jednom trenutku sam mislila da autoritet proizlazi iz kategoričkih stavova. Danas znam da je prava mudrost razumjeti obje strane i od svake uzeti ono što ti je u tom trenutku potrebno.
5. Granice su najvažnija stvar koju ćeš izgraditi u svom biznisu
U samim počecima možda ćeš govoriti DA svemu – na svako pitanje, upit ili prijedlog suradnje. I to je u redu, kroz to ćeš naučiti puno o sebi i svom biznisu. Istovremeno, brzi rast tvog biznisa započet će tek sa sužavanjem fokusa.
Definiranje fokusa ne mora biti složen proces. Dovoljno je da odlučiš čega želiš više i čega želiš manje u svom biznisu, redovito ažuriraš te popise te definiraš zdrave granice na temelju njih. Štoviše, granice su najljepša i najvažnija stvar koju ćeš izgraditi u svom biznisu i one će osigurati da tvoj biznis donosi vrijednost još godinama.
6. Prvo rasteš ti, a onda tvoj biznis raste zajedno s tobom
Poduzetništvo će te testirati. Testirat će tvoje samopouzdanje, tvoja uvjerenja, tvoje granice. Testirat će tvoje navike i ustaljene obrasce ponašanja. I sasvim sigurno, verzija tebe koja uđe u poduzetništvo neće biti ista onoj verziji tebe koja će u budućnosti ostvarivati velike ciljeve.
Tvoj biznis neće rasti, ako ti ne rasteš zajedno s njim. I pritom će tvoj mindset često biti važniji od tvoje strategije. Bez obzira na to radi li se o meditaciji, pisanju, refleksiji, coachingu ili nečem petom – u svakom trenutku osiguraj vrijeme i prostor za osobni rast.
7. Dobra strategija je promjenjiva
U prvim godinama poduzetništva živjela sam u iluziji da moram otkriti tu idealnu strategiju koja će me onda dovesti do uspjeha. Na teži način sam naučila da dobitna strategija nikada nije ista i da se mijenja zajedno sa mnom, rastom moje zajednice, kao i promjenama na (online) tržištu.
Svaka sezona tvog biznisa zahtijevat će drugačiju dobitnu strategiju, no s vremenom ćeš naučiti upravljati tim promjenama i samouvjereno navigirati svoj biznis kroz njih. Štoviše, te promjene postat će tvoj najdraži dio poduzetništva.
8. Testiraj različite platforme, no ulaži u vlastite
Znaš li zašto se nikada nisam uzrujavala oko promjena na Facebooku, Instragramu ili nekoj drugoj platformi? Zato što moj biznis ne ovisi o njima. #radimposvom programi smješteni su na našim serverima, a newsletter i dalje predstavlja glavni prodajni kanal u sklopu brenda.
Iako volim diversificirati sadržaj koji kreiram i igrati se s različitim formatima i platformama, vrlo rano sam naučila da svoj biznis gradim na platformama koje su u mom vlasništvu (jer na tuđe nemam baš nikakav utjecaj).
9. Usvajanje novih vještina i znanja čini te spremnom na sve
Neopisivo sam zahvalna mlađoj verziji sebe koja je prije pet godina zasukala rukave i uložila sate i sate u kreiranje prve web stranice ili u obradu prvih videa. Dok danas netko drugi održava web stranicu, ja ću i dalje uložiti vikend u proučavanje novog softwarea ili u kreiranje tranzicija na TikToku. To je zato što volim svaku stvar u svom biznisu barem jednom – napraviti sama.
Zahvaljujući tome, razumijem i poznajem svaki dio svog biznisa, lakše komuniciram s drugim članovima tima i donosim kvalitetnije odluke. Zahvaljujući tome, ne bojim se nepredvidivih situacija jer znam da ću se snaći u svakoj od njih.
10. Ako želiš da tvoj biznis traje, gradi ga na odnosima
Sve se mijenja. Svaki proizvod ima ograničeni vijek trajanja. Brending u koji uložiš značajan iznos kroz nekoliko godina postane retro. Teme na kojima danas gradiš svoj sadržaj kroz nekoliko ti godina postanu dosadne. Jedino što traje kroz vrijeme su odnosi.
Glavni razlog zbog kojeg #radimposvom brend nastavlja rasti – i to bez složenih lansiranja, ulaganja u oglašavanje (ako izuzmemo moje povremeno boostanje objava na Instagramu) ili velikog tima – su odnosi. Ako se danas fokusiraš na donošenje vrijednosti jednoj osobi, uopće ne sumnjam da ćeš uskoro donositi vrijednost stotinama ljudi.
Na tu temu…
Ako i ti želiš slične rezultate i želiš do njih doći na sličan način – nemoj propustiti #radimposvom MASTERMIND.
Kroz 3 mjeseca zajedno ćemo zaviriti u #radimposvom brojke, statistike i behind-the-scenes strategije, jer vjerujem da najbolje učimo kroz primjere i želim s tobom podijeliti kako jedan STVARNI online biznis raste iz dana u dan.
Do tada, navijam za tebe,
Tea
Prijavi se na #radimposvom NEWSLETTER i otključaj ekskluzivan sadržaj, preporuke i ideje koje Tea ne dijeli nigdje drugdje.