Neću ti reći što da radiš. Pokazat ću ti. Jer to je ono što mentori rade.
Neću ti reći što da radiš. Pokazat ću ti. Jer to je ono što mentori rade.
U trenutku kada si spremna skalirati prodajne rezultate, izgraditi održivu strategiju, inspirirati zajednicu, raditi stvari na svoj način i ostaviti trajan trag – ja sam tvoja osoba.
No, ajmo krenuti ispočetka – kako je uspješna studentica inženjerstva postala poduzetnica?
Oduvijek sam voljela izazove. Ako definiram cilj, znam da ga mogu ostvariti. Od odličnog prosjeka, preko uspjeha na natjecanjima, sve do nagrada tijekom studiranja – označila sam sve kućice. A onda sam se s nepunih 25, tek uručenom diplomom i prvim savršeno pristojnim poslom našla na vrhuncu krize identiteta – sretna sam, a nisam sretna. Zvuči poznato?
Istovremeno sam se osjećala nezahvalno i nesretno, ne znajući što želim…osim da želim nešto VIŠE. Više slobode, kreativnosti, izazova, mogućnosti, uzbuđenja. Jednostavno više.
Nikada nisam željela biti poduzetnica…a onda sam igrom slučaja u scrollanju online svijetom naišla na pojam ‘biznis mentora’ i po prvi put osjetila *nešto*. Tada nisam znala da su ta znatiželja i interes zapravo odgovor na moja pitanja. Nikada nisam željela biti poduzetnica, a sada nisam mogla prestati razmišljati o tome.
Deset godina kasnije, taj interes i znatiželja prerasli su u #radimposvom brend koji iz godine u godinu raste. U sklopu brenda, surađivala sam s više od 800 poduzetnika, freelancera, kreativaca (s većinom surađujem i dalje). Vodim jedan je od najslušanijih poslovnih podcasta u regiji koji broji više 100.000 pregleda i preuzimanja na omiljenim podcast platformama.
Evo što vidim i radim DRUGAČIJE.
Ovo je jedan od najčešćih komentara koje čujem od klijenata. Ne samo da slušam nego – i čujem – bez pretpostavljanja, nametanja ili osuđivanja. Primjećujem svjesne i nesvjesne reakcije. Pratim što tebi zvuči uzbudljivo i to onda koristim kao putokaz u odabiru prave strategije.
Ja sam prije svega strateg i moj mozak razmišlja u koracima, cjelinama, procesima. Već dok te slušam, prepoznajem koje usluge možemo grupirati, koje lansiranje treba ići prije kojeg, gdje leže neiskorišteni potencijali tvog biznisa. Upravo to su oni ‘aha’ uvidi nakon kojih tvoj biznis više nije isti.
Moji klijenti znaju da sam otvorena knjiga. Uvijek ću rado podijeliti vlastito iskustvo, dati primjer, napisati *konkretne* rečenice. ALI – neću ti reći što da radiš. Vjerujem da je uloga poduzetnika preuzeti odgovornost i inicijativu i nakon što ti predložim opcije, na tebi je da doneseš pravu odluku za sebe.
Za mene su poduzetnici više od njihovog biznisa. To znači da želim znati što se događa u tvom životu, tko su najvažniji ljudi s kojima provodiš vrijeme, o čemu brineš prije spavanja. Ukratko, stalo mi je i vjerujem da je to glavni razlog zbog kojeg klijenti nastavljaju raditi sa mnom godinama.
Između ostalog, dala sam i dobila otkaz, plakala nasred glavne madridske avenije pitajući se – ima li sve ovo smisla, odlučila odustati pa se predomislila, doživjela neuspjeh(e), primila ružan mail i dva tjedna provela u krevetu uspoređujući se s drugima, lansirala nešto novo pa se sakrila, pala – ustala – pala i pokušala ponovno. Bezbroj puta do sada.
Evo kako je izgledao taj put.
Nakon puno premišljanja i odgađanja, napokon sam napisala i objavila prvi tekst na blogu. Naslov teksta je bio: Kriza srednjih dvadesetih – “Ne znam što želim”. (Kažu da treba pisati o onome što znaš.) Obećala sam sebi da ću napisati i objaviti 100 tekstova prije nego što odlučim je li cijeli ovaj online svijet za mene.
Godinu dana sam pisala u kasnim noćnim satima i vikendima, pokušavajući balansirati stalni posao i druženja s obećanjem da ću jednom tjedno objaviti tekst na blogu. Uz blog, kreirala sam Instagram profil, lansirala newsletter, dala prvi intervju i postala službena blogerica jedne regionalne konferencije. To su bile prve potvrde da nešto radim dobro.
Nakon 18 mjeseci kreiranja sadržaja – potpuno besplatno – usudila sam se lansirati prvu plaćenu uslugu, radionicu uživo. Danas se šalim da je to bilo najdulje lansiranje (ikada!) no…dijeljenje vrijednosti (bez očekivanja) rezultiralo je popunjenom grupom u samo nekoliko dana. Te godine sam osnovala obrt i službeno postala poduzetnica.
Nakon što je Dinko (muž) dobio genijalan posao, preselili smo se u Madrid. Tada je većina mojih prihoda ovisila o radionicama u Zagrebu…koji je odjednom bio udaljen 2.000 km. Bila je to godina intenzivnog učenja o online modelima i preispitivanja (i plakanja na ulicama Madrida). No rezultirala je potpuno novim poslovnim modelom i pripremila me za ono što je uslijedilo.
Počela sam raditi s privatnim klijentima i ostvarivati dosljedne prihode na razini nekadašnje plaće. Mislila sam: To je to, savladala sam poduzetništvo. No početak globalne pandemije (i 0€ prihoda u ožujku te godine) ukazali su mi na to da je moj posao daleko od održivog. Shvatila sam da, ako ja ne prodajem – nema ni prihoda. Po prvi put sam počela razmišljati dugoročno.
Sve do 2021. sam nudila jednu glavnu ponudu i moj fokus je uvijek bio na većem broju novih klijenata…umjesto na više kvalitetnih ponuda za postojeće. Tijekom 2021. sam odlučila svjesno proširiti korisničko putovanje, dizajnirati različite kvalitetne ponude (među kojima je bio i prvi grupni program) te omogućiti klijentima da nastavljaju raditi sa mnom. Rezultat? U manje od godinu dana počela sam dosljedno ostvarivati peteroznamenkaste mjesečne prihode.
Kroz godine sam stekla iskustvo, znanje i samopouzdanje. Sada sam se napokon počela igrati u biznisu. Testirala sam različite formate usluga (od privatnih paketa, preko višednevnih radionica, sve do fizičkih proizvoda), testirala sam različite teme u sklopu #radimposvom podcasta, testirala sam različite pristupe prodaji i lansiranju. Te godine smo otvorili d.o.o. i prihodi su rasli 280%.
Rast prihoda otvorio je nove mogućnosti i opcije u biznisu – od širenja tima i delegiranja, preko ulaganja u korisničko iskustvo, sve do automatizacija. Ulažući u infrastrukturu i podršku, odjednom sam mogla podržati veći broj poduzetnika i pozitivan doseg brenda je rastao. Sredinom godine Dinko je i službeno postao dio zajedničke tvrtke. Prihodi su nastavili rasti.
Što je sljedeće? Ne znam. Ali znam da će biti uzbudljivo.
Često mi se javljaju poduzetnice koje osjećaju grižnju savjesti jer je njihov biznis zadovoljavajuć, no one žele VIŠE. Više prihode, veću vidljivost, više slobode, širu prepoznatljivost, više originalnosti, veći utjecaj, više hrabrosti, više strasti, više igre. Čujem te. I vrijeme je da tražiš VIŠE.
Prijavi se na #radimposvom NEWSLETTER i otključaj ekskluzivan sadržaj, preporuke i ideje koje Tea ne dijeli nigdje drugdje.