Hej ti,
evo nas na pola puta.
Ako imaš poslovni cilj za ovu godinu, sada je pravi trenutak da uzmemo pauzu i pogledamo kako napredujemo, što funkcionira, što odlučujemo mijenjati. Na temelju polugodišnje analize, zatim možemo prilagoditi smjer, odabrati nove strategije ili se pak fokusirati na one koje donose rezultate.
Inače ovu analizu radim unutar tima, no ovoga puta – odlučila sam je podijeliti s tobom.
Početkom godine sam u epizodi 83: Uvid u strateško planiranje za 2023. podijelila ovogodišnje ciljeve za #radimposvom brend.
Ciljevi koje smo odabrali za ovu godinu su:
Ako te zanima kako i zašto smo odabrali upravo ove ciljeve, svakako poslušaj epizodu iznad.
Cilj: 100.000 jedinstvenih preuzimanja podcast epizoda
Kako napredujemo:
Do sada su epizode #radimposvom podcasta preuzete gotovo 48.000 puta što je nešto sporiji rast od očekivanog.
Što funkcionira:
Dok je broj preuzimanja na podcast platformama bio predvidiv, zabilježili smo značajan rast u YouTube pregledima. Trenutno gotovo 2/3 zajednice podcast sluša upravo na toj platformi. Također, sitne izmjene u formatu epizoda među kojima su i – teaser na početku epizode, najava teme, storytelling, sumiranje sadržaja na kraju – povećale su zadržavanje slušatelja.
Što odlučujemo mijenjati:
S obzirom na rast YouTube zajednice, odlučili smo proširiti ovaj cilj i dodati mu sljedeću stavku – 5.000 sati gledanja na YouTubeu. Također, na jesen slijedi rebranding samog podcasta i uvođenje novog formata epizoda. Do tada, planiramo se više igrati s kraćim isječcima epizoda i objavljivati ih u IG Reels, YouTube Shorts i TikTok formatima s ciljem povećanja dosega epizoda.
Cilj: Rast prihoda od 20%
Kako napredujemo:
Do 1.7. ostvarili smo 48% rast prihoda u odnosu na isti period prošle godine i time značajno nadmašili definirani cilj.
Što funkcionira:
Osim redovnog mjesečnog check-ina, ove godine nisam pretjerano pratila prihode. Umjesto toga, fokusirala sam se na kreiranje ponuda koje bih i sama kupila. Tako je nastao LIVE ciklus AKADEMIJE, kao i novo izdanje MASTERMINDA koji ove godine traje duže i uključuje cijeli niz uzbudljivih formata podrške. Također, održala sam kraće radionice Sljedećih tisuću i Planiraj kao CEO u kojima je sudjelovalo gotovo 150 poduzetnika. Vodila sam se trenucima inspiracije i kreirala samo one ponude koje su meni u tom trenutku zvučale zabavno, privlačno i uzbudljivo.
Što odlučujemo mijenjati:
Nastavljam se voditi istim principom…što znači da uzbudljive stvari slijede.
Kad već pričamo o prihodima, važno je pričati i o troškovima. Kad god naiđeš na nečije rezultate lansiranja ili mjesečne prihode, uzmi u obzir i njihove troškove – tek to će ti dati cjelovitu sliku nekog biznisa. Iako uz rast prihoda ponekad ide i rast troškova, ove godine to nije bio slučaj. Troškovi su ostali isti kao i prošle godine i oni trenutno iznose 35% ukupnih prihoda. U troškove ulazi moja mjesečna plaća, vanjski dobavljači, sve pretplate i digitalne platforme, ulaganja u edukaciju, opremu itd.
Koliko sam jasno uspjela prenijeti ove informacije? Imaš li dodatnih pitanja?
Kada pogledam unazad, cilj na koji sam najponosnija u proteklih 6 mjeseci nije ni rast prihoda, ni rast YouTube zajednice. Najponosnija sam na to kako sam se osjećala u biznisu. Proteklih 6 mjeseci bilo je NAJLAKŠIH 6 mjeseci od mog ulaska u poduzetništvo. Istina, to je rezultat prethodnih 6 godina ulaganja.
No, jednako tako, to je posljedica:
Ako te ovaj newsletter inspirirao da sličnu strukturu, praćenje i brojke ugradiš u vlastiti biznis, evo koje korake predlažem.
Definiraj cilj
Vodeći se epizodom #83 ili pak vlastitom tablicom s radionice Planiraj kao CEO definiraj poslovni cilj koji želiš ostvariti u sljedećih 6 mjeseci tj. do kraja ove godine.
Odluči kako ćeš ostvariti cilj
Jednom kada definiraš cilj, važno ga je učiniti opipljivim. Na primjer, “rast dosega podcasta” je samo par riječi na papiru sve dok ne definiram što sam spremna napraviti da bih taj cilj i ostvarila. Stavi zato na papir popis koraka koje planiraš poduzeti na putu prema cilju. Na primjer, ako se radi o financijskom cilju, definiraj što i kada planiraš prodavati tijekom sljedećih 6 mjeseci.
Prati napredak
Koliko često definiramo cilj i strategije da bi onda jednostavno zaboravili na njih? Upravo zbog toga je ovaj zadnji korak najvažniji. Na primjer, u sljedećih 6 mjeseci ću sasvim sigurno pratiti najvažnije brojke vezane za podcast i YouTube sadržaj. Kada se pak radi o financijskim ciljevima, prvo što želimo pratiti su prihodi i troškovi kroz vrijeme.
Ako još ne pratiš nikakve brojke u svom biznisu, evo kako to može izgledati u najobičnijoj Excel tablici.
I za kraj, važno je spomenuti jednu stvar.
Napredak nije linearan.
Kada bih usporedila prihode kroz proteklih 6 mjeseci, prihodi u siječnju bili su 7x manji od onih u lipnju. Poduzetništvo nije linearno. Napredak nije linearan. I ako jedan od sljedećih 6 mjeseci bude “sporiji”, zapamti da to ne govori apsolutno ništa o tvom potencijalu ili rezultatima koje ćeš ostvariti do kraja godine.
Svaki put kada posumnjaš u sebe, odmakni se i pogledaj širu sliku.
Ako ti je ovaj – malo drugačiji – format newslettera bio vrijedan ili zanimljiv, piši mi. U pisanju newslettera i odabiru tema uvijek se vodim tvojim feedbackom i porukama koje šalješ.
Na tu temu, hvala što si tu i hvala što čitaš. Bez tebe, proteklih 6 mjeseci ne bi bilo ni približno ovoliko zabavno. Veselim se svemu što je tek pred nama i…
Navijam za tebe,
Tea
P.S. Hvala što dijeliš ovaj newsletter s poduzetnicima i freelancerima u svom životu. 🙂
Prijavi se na #radimposvom NEWSLETTER i otključaj ekskluzivan sadržaj, preporuke i ideje koje Tea ne dijeli nigdje drugdje.