4 bezvremenske strategije koje primjenjujem u svom biznisu

Potencijal online svijeta je neograničen i omogućuje ti da dijeliš svoje ideje kad god poželiš, često potpuno besplatno, s ljudima na drugom kraju regije ili svijeta.
Slušaj na omiljenoj podcast aplikaciji
#radimposvom PODCAST

4 bezvremenske strategije koje primjenjujem u svom biznisu

Online svijet se mijenja jer se naše navike kao kupaca i klijenata mijenjaju. Ako te zanima kako ostati u toku i graditi svoj biznis i brend na stabilnim temeljima u 2023. – ovo je epizoda za tebe.
Jako me zanima, koliko vas gradi nešto svoje – bilo sa strane, bilo full-time? I ako gradite nešto svoje, koliko vas kreira barem neku komunikaciju i sadržaj online?

Ja osobno vjerujem su internet i online svijet jedna velika pogodnost naše generacije. Činjenica da se u sekundi možemo povezati s kupcima i klijentima na drugoj strani regije ili svijeta, kao i da sada mogu kliknuti LIVE i podijeliti svoje ideje sa svijetom – potpuno besplatno – je potpuno nevjerojatna. Pričamo o mogućnostima o kojima su prethodne generacije mogle samo sanjati.

Istovremeno, graditi svoj posao online u svijetu u kojem se trendovi stalno mijenjaju. U kojem postoji potreba za masovnom produkcijom sadržaja. U kojem postoji očekivanje da si stalno prisutan online. U kojem znaš sve što rade drugi u tvojoj industriji. U kojoj je anksioznost česta pojava, a osjećaj kašnjenja sveprisutan… je izazovno.

Ne jednom sam čula od klijentice da se boji uzeti pauzu jer će njena zajednica otići negdje drugdje. Ili da stalno osjeća kao da nešto propušta jer uvijek postoji neka nova platforma ili neka nova strategija koju ne koristi. Burnout je zato vrlo česta pojava među online kreatorima i poduzetnicima i to je razlog zbog kojeg vjerujem da postojeći pristup poduzetništvu i online marketingu nije održiv.

Moja priča

Nakon 5 godina u poduzetništvu i 6 godina u online svijetu, iz prve ruke znam koliko izazovan i stresan ovaj posao može biti. Ja sam prva vrlo brzo shvatila da sam sama sebi izgradila novi posao od 9 do 5. Još gore, posao u kojem uvijek postoji nešto što bih mogla raditi – ako ništa drugo – uvijek mogu kreirati novu Instagram objavu.

U ovih 6 godina vidjela sam svašta, od postupnog napuštanja pojedinih platformi poput Facebooka, preko pojave novih kul platformi poput Snapchata i Clubhousea koje su danas nekako utihnule, preko TikToka koji i dalje raste. Svjedočila sam kul periodu blogova, pa prebacivanju na vizualni Instagram sadržaj, sve do današnje ere videa. U tom periodu bila sam svjesna i puno strategija koje su u nekom trenutku iskakale iz paštete, bile jedina prava stvar za rast biznisa sve dok ih nije zamijenilo nešto novo.

Nemojte me krivo shvatiti. Nemam ništa protiv testiranja novoga i vjerujem da je zadatak poduzetnika pratiti promjene i rasti zajedno s njima. No ponekad se može učiniti kao da nema kraja i kao da je ulaganje vremena u neki prolazni trend uzaludno i kao da ne znaš za što se točno možeš uloviti.
Svaki put kada se počnem osjećati slično, volim se vratiti osnovnim i bezvremenskim principima u biznisu. Radi se o principima koji su utemeljeni u psihologiji i marketingu, koji su jednako vrijedili prije 10 godina, kao i danas.

Tijekom zimske pauze ponovno sam pogledala većinu videa #radimposvom AKADEMIJE i iznenadila se koliko su bili upravo ono što sam trebala čuti sada, jednako kao i prije tri godine. To je zato što cijeli program leži na bezvremenskim strategijama i načinu razmišljanja koji će ti donijeti vrijednost sada, kao i nakon 10 godina u poduzetništvu.

Ako te zanima kako prioritizirati vlastiti mir u online industriji koja ne spava i izmisli barem jedan novi trend svakog tjedna bez da umanjuješ vlastite ciljeve – odlučila sam u ovoj epizodi podijeliti s tobom četiri bezvremenske stragije na kojima gradim svoj biznis već 5 godina.

Bezvremenske strategije:

Jednostavnost

Ja vjerujem u jednostavne strategije. Iz mog iskustva, što je strategija jednostavnija to su veće šanse da donese rezultate. Svaki put kada s klijenticom radim na njenoj strategiji lansiranja ili prodajnom lijevku, cilj kojem težimo je jednostavnih 3-5 koraka ili faza. Ako je kompliciranije od toga, velike su šanse da smo izgubili iz vida prioritete ili brojem koraka pokušavamo kompenzirati nedostatak vjere u sebe. Moj ovogodišnji cilj je vrlo jednostavan. Povećati kvalitetu i doseg podcasta, koji će zatim voditi prema newsletteru i mojim uslugama i programima. Jednostavno.

Kvaliteta prije kvantitete

Iz mog iskustva, svaki put kada se fokusiraš na kvantitetu, kvaliteta pada. A time pada i razina povjerenja tvoje zajednice i pada tvoj autoritet. Moj pristup online strani biznisa je uvijek bio platforma po platforma. Moj prvi cilj u online svijetu bio je napisati 100 blog postova. Jednom kada sam ulovila dobar tempo i osjetila da mogu napisati jedan blog post tjedno i da uz to još imam kapaciteta za nešto novo – kreirala sam FB stranicu. Jednom kada sam savladala Facebook, iskoristila sam tu činjenicu da zajednicu s Facebooka preusmjerim na Instagram. Korak po korak, platforma po platforma. Kvaliteta prije kvantitete.

Kada dođeš do toga da tvoja zajednica ZNA da će sve što ti kreiraš biti kvalitetno i da ne moraju niti čitati prodajnu stranicu jer znaju da uz tvoj brend dolazi i garancija kvalitete – to je predivan trenutak u izgradnji brenda. Tada prodaja postaje laka, tada se događaju ponovljene kupovine, tada biznis naizgled raste sam od sebe.

Dosljednost

Ako pogledaš bilo koji premium brend danas, svi su pristuni i posluju već neko vrijeme – većina njih već godinama. Postoji koncept u psihologiji koji se zove mere exposure effect koji kaže da ljudi imaju tendenciju razviti sklopnost prema stvarima samo zato što su im poznate. U socijalnoj psihologiji, ovaj se fenomen ponekad naziva principom poznatosti. Sama činjenica da si tu već neko vrijeme, gradi razinu povjerenja koju tvoja zajednica osjeća prema tebi. Ako uzmemo u obzir know, like and trust faktor na temelju kojeg ljudi donose odluku o kupnji, povjerenje doprinosi rastu tvog biznisa i brenda.

Moj savjet klijentima s kojima radim, posebno vezano za online sadržaj, je oduvijek odaberi onu frekvenciju i formate za koje procjenjuješ da ih možeš kreirati dosljedno i kvalitetno kroz određeni vremenski period. To ne znači da kada jednom odlučiš lansirati jednu podcast epizodu svake srijede to moraš raditi od sada pa zauvijek, no bilo bi dobro da se radi o barem 6-12 mjeseci. Uostalom, potreban je određeni kontinuirani period ulaganja da bi mogla reći da li neka strategija donosi rezultate ili ne.

Igra

Doza čarolije u biznisu, posebno kada pričamo o onim brendovima kojima ne možemo odoljeti, uvijek dolazi iz igre. Svaki put kada se igraš u svom biznisu, svaki put kada ti je zabavno, svaki put kada vodiš kroz igru a ne moranje – pogodi što? Drugi će htjeti biti oko tebe. Kad se ti osjećaš dobro, ljudi to osjete i žele biti u tvojoj energiji. Zato je važno graditi biznis i strategiju autentično, temeljiti je na tome tko ti jesi i što tebi zvuči dobro. Postoji puno dobrih strategija, no možda samo jedna odgovara baš tebi.

Kada se fokusiraš na nekoliko jednostavnih koraka u svom biznisu, kada svaki od njih realiziraš kvalitetno, kada dosljedno ispunjavaš to obećanje kvaliete kroz vrijeme i radiš to na način koji je tebi zabavan – to postaje neodoljivo. Ljudi doslovno ne mogu odoljeti tvom brendu.

Kada vjeruješ u tih nekoliko bezvremenskih strategija, automatski pada i pritisak da nešto propuštaš ili da nešto mora. S rastom povjerenja u strategiju, raste i tvoja vjera u sebe i onda ti ne treba nova Instagram objava i par lajkova kao potvrda vrijednosti ili toga da ideš u pravom smjeru. Jer znaš da ideš u pravom smjeru. I znaš da će vrijeme i resursi koje ulažeš donijeti rezultate.

Sve što učim druge poduzetnike temelji se na strategijama koje su utemeljene u ekonomiji, psihologiji i biznisu. Zbog toga često čujem da se sudionici vraćaju pojedinim modulima AKADEMIJE još godinama nakon ili da klijenti listaju bilješke s naših callova. Ja nisam osoba koja će ti znati reći kako pronaći trending glazbu za tvoj novi reel, no ako želiš razviti poduzetnički IQ i način razmišljanja – jako se veselim raditi s tobom u 2023, bez obzira na format.


Također, veselim se nastaviti s vama dijeliti strategije i alate koje možete primijeniti u svom biznisu u 2023
Ako želiš svoj biznis graditi na bezvremenskim strategijama…

Preporučene epizode