- #147
- | Organizacija i planiranje
- | 08/01/25
Najveći uspjesi i izazovi u 2024. – analiza godine
Preuzmi FREE vodič Godina po mom: https://godinapomom-2025.grweb.site/
10x MASTERMIND: https://www.radimposvom.com.hr/mastermind/
Prijavi se i među prvima saznaj sve o RETREATU: https://radimposvom-retreat-lista-cekanja.grweb.site/
U ovoj epizodi vodim vas kroz najveće uspjehe i izazove #radimposvom brenda u 2024. godini. Ovo je šesta godina zaredom da, uz vodič Godina po mom, zajedno zatvaramo staru i planiramo novu godinu. Volim ovaj proces jer mi daje priliku da zastanem, analiziram ono što je bilo, i s puno entuzijazma odaberem ciljeve za godinu koja slijedi.
Ovoga puta dijelim s vama uspjehe na koje sam ponosna – od lansiranja novog brenda MALI VELIKI, preko značajnijih ulaganja u procese #radimposvom brenda, sve do organizacije #radimposvom retreata. Također, pričam o tome kako smo ove godine proslavili veliki milestone – rad s više od 1.000 klijenata iz 21 države i 248 gradova.
Naravno, nije sve išlo glatko. U epizodi dijelim o sporom lansiranju mog glavnog programa na proljeće prošle godine, kao i o strateškim odlukama koje su proizašle iz toga. Pričam i o tome kako je izgledalo balansiranje većeg broja projekata te kako me prošla godina natjerala da preispitam svoju rutinu i navike.
Uz konkretne pokazatelje i brojke na kraju epizode, nadam se da će vam ova epizoda biti inspiracija za vaše planiranje i godinu koja slijedi.
Poslušaj i epizode:
Ep. 141: Što je sljedeće? Hint: MALI VELIKI https://www.radimposvom.com.hr/podcast/sto-je-sljedece-hint-mali-veliki/
Ep. 116: Glavne kategorije troškova u online biznisu https://www.radimposvom.com.hr/podcast/glavne-kategorije-troskova-u-online-biznisu/
Ostani u toku:
Prijavi se na newsletter: https://www.radimposvom.com.hr/newsletter/
Piši mi na Instagramu: https://www.instagram.com/teazavacki
Transkript epizode: Najveći uspjesi i izazovi u 2024. – analiza godine
Intro (00:00)
Dobrodošli nazad na #radimposvom podcast. Ovu epizodu snimam u prvom tjednu 2025. što je sad već tradicionalno period u kojem, zajedno, šestu godinu za redom, vjerovali ili ne, ispunjavamo vodič Godina po mom. Za vas koji ste već duže ovdje, vodič je postao dio godišnje tradicije, način na koji zatvarate jednu godinu i planirate novu. A za vas koji ste možda novi, možda je ovo prva epizoda #radimposvom podcasta koju slušate ikada, link za preuzimanje potpuno besplatnog vodiča ostavit ćemo u opisu epizode ako nam se želite pridružiti u ovom godišnjem planiranju, kako na ovaj proces planiranja gledam kao na zajedničku tradiciju, kao na iskustvo kroz koje iz godine u godinu prolazimo zajedno, neki od vas već šest godina za redom, volim početkom godine snimiti dvije podcast epizode u kojima dijelim vlastiti proces. Ako vas zanima što sam ja zapisala u vlastiti vodič, onda su ove dvije podcast epizode za vas. U današnjoj epizodi, prvoj u nizu, proći ćemo prvu cjelinu vodiča, u cjelinu naziva “Hvala 2024.” i kroz današnju epizodu podijelit ću s vama tri najveća uspjeha i tri najveća izazova koja sam sama doživjela u biznisu u 2024., a epizodu ćemo završiti s nekim konkretnim brojkama iz #radimposvom brenda. U drugoj epizodi već sljedeći tjedan nastavit ćemo dalje s drugom polovicom vodiča naziva “Hej, 2025.” Kroz tu epizodu podijelit ću s vama tri konkretna koraka na koja sam se fokusirala prilikom planiranja 2025., a koji će, ako ih zbilja primijenite, pomoći svakome od vas da ostvarite sve ono što želite u godini koja slijedi.
Preuzmi besplatni vodič za planiranje (00:43)
Dakle, ako još niste, sada je dobar trenutak da preuzmete potpuno besplatan vodič Godina po mom, na linku u opisu ispod epizode. Vjerujem da će ove epizode biti još zanimljivije ako i sami ispunite korake koji slijede i pridružite se više od 12.000 ljudi koji su kroz protekle godine preuzeli isti vodič. Prije nego što zaronimo u prvu cjelinu, htjela sam spomenuti da za mene iz mog iskustva planiranje ne završava 1.1. Baš suprotno volim sama sebi dopustiti da se planiranje protegne kroz cijeli prvi mjesec i čak i za odluke koje donesem, dakle novogodišnje odluke ne očekujem od sebe promjenu preko noći. Umjesto toga, dopuštam si period testiranja i isprobavanja kroz cijeli ovaj prvi mjesec prije nego što se obvežem na odluke, navike i ciljeve koje sam odabrala. Jer što ono kaže popularan citat: “Da je dobar plan 80% posla.” tako nešto. I sama vjerujem, da ako ovaj prvi mjesec uložimo u kreiranje kvalitetnog, održivog plana koji je u skladu s našim osobnim vrijednostima, prioritetima za ovu godinu, ostatak godine će biti lagan. Ostatak godine ćemo se moći bez razmišljanja posvetiti primjeni i poduzimanju akcije, tako da za vas koji možda osjećate pritisak, stres ili grižnju savjesti zato što još niste odabrali svoje ciljeve ili niste krenuli s novogodišnjim navikama, polako. Ako ovaj prvi mjesec, koji predstavlja možda 8% godine, uložimo u planiranje, ostatak godine će biti easy peasy. Kad smo kod planiranja, ja vlastito planiranje nikad ne započinjem.
1/3 uspjeha u 2024. godini (01:21)
Prije nego što pogledam unazad na period koji je iza mene i ne pitam se što je funkcioniralo, što je bilo dobro, kao i što možda nije funkcioniralo i što bih voljela promijeniti u periodu koji slijedi. I ova epizoda je upravo to. Moja vlastita analiza 2024. iz koje sam izvukla tri najveća uspjeha i tri najveća izazova s kojima sam se suočila kroz proteklih dvanaest mjeseci. Za vas koji također gradite vlastiti biznis, vjerujem da ćete se moći prepoznati u nekim od ovih primjera, kao i izvući nešto vrijedno i korisno za sebe za period koji slijedi. Tako da bez duljenja, ajmo krenuti sa uspjesima. Tri najveća uspjeha #radimposvom brenda u 2024. Kada sam u vodiču Godina po mom došla do pitanja “Moja tri najvažnija postignuća u 2024.” Prva stvar koju sam bez razmišljanja zapisala u prvu kućicu bila je organizacija #radimposvom retreata. Za vas koji ste pratili epizode o reatreatu, znate da se radi o projektu o kojem sam dugo maštala i koji sam dugo odgađala, rekla bih više godina, prije nego što sam početkom prošle godine presjekla, zaključila da potencijalno nikad neću biti spremna za tu vrstu projekta i odlučila da je 2024. godina u kojoj ćemo ga realizirati kako bilo da bilo, a bilo je sjajno, iako sam očekivala i bila spremna na to da prvo izdanje retreata bude proces učenja za sve nas uključene, stvarno iskustvo je nadmašilo sva moja očekivanja, ne samo moja, nego i ostatka tima, kao i samih sudionica.
O planiranju (03:04)
Sudionici sudionice su #radimposvom retreat ocijenile ocjenom 5.0, a više njih je izrazilo želju da se vrate i sljedeće godine, odnosno ove godine, i sneak peek nedavno smo potvrdili datume za retreat 2025. i ostavit ćemo u opisu epizoda link na listu čekanja za vas koji možda želite među prvima saznati za datume i potencijalno rezervirati svoje mjesto ostavite svoje ime i prezime na linku u opisu ispod. Gledajući unazad, #radimposvom retreat je bio apsolutno najveći projekt u prošloj godini. Projekt koji mi je uzrokovao najveću dozu stresa. Projekt o kojem sam najviše razmišljala kroz tih devet i nešto mjeseci. No, istovremeno projekt koji mi je najviše vratio. Ne samo da me izbacio iz komfort zone i natjerao da rastem u svim smjerovima i da radim stvari koje ili nisam već dugo ili nisam nikada radila do sada, nego mi je donio jednu vrstu povezanosti sa timom i sudionicama koju ne mogu usporediti ni sa čim drugim. Nakon tog dijeljenog iskustva, teoretski nakon samo tri dana koje smo zajedno provele u Bohinju, osjećam da je naš odnos drugačiji i kroz samo nekoliko mjeseci koji su prošli od tada sam se čula i surađivala ili dogovorila suradnju sa svakom od sudionica. Doslovno, s nekima sam dogovorila privatnu suradnju. S nekima sam odradila sprint i strateško planiranje. S nekima sam surađivala poslovno, neke su se pridružile mastermindu, a s nekima sam bila na kavi. Osjećam da se radi o odnosima koji će potencijalno trajati još godinama, a neki od vas znaju da je ta vrsta povezanosti s klijentima, odnosno connection, jedna od mojih glavnih vrijednosti, glavnih vrijednosti #radimposvom brenda i nešto što me najviše ispunjava. Tako da #radimposvom retreat je definitivno bio projekt koji mi je donio najviše zadovoljstva i najviše osjećaj ispunjenosti u 2024., a ne bih ga ostvarila da nisam odlučila krenuti prije nego što sam se osjećala spremno. Tako da za sve vas koji možda razmišljate ostvariti takav neki veliki cilj u 2025. i još uvijek se ne osjećate spremno za to, možda je ovo inspiracija i znak da krenete, da krenete prije nego što ste spremni, a kockice će se slagati po putu.
2/3 uspjeha u 2024. godini (05:29)
Druga stvar na koju sam najponosnija u 2024. moj je upgrade ili repozicioniranje, unapređenje, kako god to zvali, brenda. Općenito osjećam kao da smo cijeli brend pomaknuli razinu iznad. Počevši od vizualnog identiteta, sve do unutarnjih procesa i cjelokupnog korisničkog iskustva. Dva najveća projekta u sklopu toga bili su redizajn web stranice i svih prodajnih i drugih stranica u sklopu toga, a vjerujte mi, kroz godine se skupila stranica te selidba svih #radimposvom programa i svih klijenata na potpuno novo sučelje. Dakle, preselili smo, čini mi se, devet ili deset #radimposvom programa i pripadajućeg sadržaja te više od tisuću klijenata na potpuno novo mjesto i jednako kao što za organizaciju retreata moram zahvaliti cijelom timu ljudi koji je sudjelovao, tako i za ovaj uspjeh moram zahvaliti prvenstveno Dinku.
Dinko je ove godine odradio jedan solidan komad posla u sklopu brenda i iako su ti projekti podrazumijevali i moj angažman u obliku planiranja i pisanja novog sadržaja, iz moje perspektive je Dinkov komad posla bio puno, puno veći i rekla bih da se ulaganje isplatilo. Ne samo da su klijenti zadovoljni novim sučeljem, štoviše, jučer sam opet primila jedan mail na tu temu, nego je ovo bila godina u kojoj se osjetno promijenio profil klijenata s kojima radimo. Godina u kojoj sam primila najveći broj upita za suradnju do sada, i to često od klijenata koji su netom otkrili brend i već par dana nakon su spremni za suradnju, bilo privatnu suradnju, mastermind ili za neki od programa. Što je samo potvrda prvog dojma i kvalitetnog, promišljenog prodajnog putovanja od prvog kontakta do konverzije. Tako da, jako sam ponosna na sve što smo napravili u sklopu brenda u 2024. A jedna od velikih stvari koju smo proslavili u sklopu toga je i više od 1000 klijenata s kojima smo surađivali do sada, točnije 1032 klijenta kroz 21 državu, odnosno 248 gradova. Ovim putem bih htjela zahvaliti svima vama koji jeste među tim klijentima za povjerenje i činjenicu da ste tu. Veselim se svemu što je tek pred nama u 2025.
3/3 uspjeha u 2024. godini (12:13)
To me dovodi do trećeg najvećeg uspjeha koji bih htjela proslaviti u 2024. A to je lansiranje novog brenda portala Mali Veliki. Uz #radimposvom brend, koji ima svoju nišu i ciljeve i desetogodišnju strategiju razvoja. Prije godinu dana smo i Dinko i ja osjetili želju doprinijeti na jedan nov i drugačiji način. Način koji se nije uklapao u brend #radimposvom i zahtijevao je pokretanje potpuno novog projekta. Proteklih dvanaest mjeseci smo tako, prvo idejno i kreativno i strateški, a kasnije vrlo praktično, radili na pokretanju portala za male poduzetnike i velike biznise. Portal je od rujna, od devetog mjeseca prošle godine, službeno javan i u vrlo kratkom periodu je ostvario nekoliko velikih značajnih uspjeha. Za mene je osobno najveći i najznačajniji uspjeh bilo okupljanje pravog tima ljudi i kasnije uhodavanje procesa s ciljem da cijela priča funkcionira, i nekoliko mjeseci kasnije mogu reći da smo u tome uspjeli, i zahvaljujući kvalitetnom timu, portal je u samo nekoliko mjeseci prenio desetke i desetke uspješnih priča, edukativnih članaka i prepoznat od strane cijelog niza brendova i pojedinaca. Sve to nam daje potvrdu da smo na dobrom tragu i za vas koji zanima više o portalu i njegovoj misiji. Ostavit ćemo u opisu link na epizodu koju sam snimila samo o tome. U svakom slučaju bilo je vrlo zanimljivo graditi novi brend od nule i za sve vas koji planirate pokrenuti brend u 2025. uživajte u tim prvim koracima. Ima nešto uzbudljivo i slobodno u toj prvoj fazi u kojoj je sve novo i sve radite po prvi put. I koliko god ta faza bila izazovna, a je izazovna, definitivno ima i svojih prednosti i želim vam da uživate u cjelokupnom iskustvu.
1/3 izazova u 2024. godini (15:01)
Time smo zaokružili prvu polovicu današnje epizode. Prošli smo kroz uspjehe, tri najveća uspjeha 2024. Što je bila organizacija retreata, upgrade brenda i korisničkog iskustva, te lansiranje novog brenda MaliVeliki. Ajmo sada proći kroz tri najveća izazova 2024. u vodiču Godina po mom pronaći ćete ih kao tri naučene lekcije. Kroz izazove obično najviše učimo, tako da je to poveznica, a prvi najveći izazov s kojim sam se susrela u prošloj godini bilo je lansiranje #radimposvom masterminda. Tu priču, priču u lansiranju, sam podijelila prije nekoliko mjeseci na Instagramu, no prepričat ću ju ukratko i ovdje. Dakle, početkom prošle godine lansirala sam #radimposvom mastermind, što je moj premium program za odabranu malu skupinu poduzetnica. Radi se o ponudi koju apsolutno obožavam i na koju sam neopisivo ponosna. Ovo je bilo peto izdanje masterminda, a u kojem se mjesta obično popune barem tjedan ili dva unaprijed. No, ovoga puta to nije bio slučaj. Ovo lansiranje je bilo poprilično tiho. Dakle, prijave su stizale vrlo sporo, a odgovori bi na kraju dopisivanja ili razgovora bili: “Nisam spremna, ipak neću sada” ili “Računaj na mene, sljedeći put.” Dva tjedna prije početka programa je samo jedna osoba, samo jedna osoba službeno rezervirala svoje mjesto. Iako smo na kraju, spoiler, okupili skupinu 9 genijalnih poduzetnica koje su lideri, svaka u svojoj niši, i koje su tijekom programa ostvarile vrlo značajne rezultate. Većinu njih možete vidjeti i na prodajnoj stranici masterminda, ti tjedni lansiranja nisu bili nimalo zabavni i natjerali su me da donesem neke odluke koje će se kasnije pokazati vrlo značajnima.
Prije svega, odlučila sam da u budućnosti, ako ikako mogu utjecati na to, ne želim ponovno biti u situaciji da dva tjedna prije početka jednog takvog programa ne znam hoće li se okupiti dovoljan broj sudionika ili ne. Druga stvar koju sam osvijestila bila je još značajnija. Jedna od stvari koju učim klijente je kako da se tijekom lansiranja, posebno tijekom tiših tjedana lansiranja, pojavljuju iz pozicije kao da je grupa već popunjena. I dok sam i sama primjenjivala isti savjet i zamišljala tu grupu poduzetnica i lekcije koje im želim prenijeti, vlastito iskustvo, gotove predloške i alate, zajedničke pozive, izazove i kasno noćno dopisivanje, shvatila sam da bi bila vrlo, vrlo razočarana i tužna da se to ne dogodi. Kada sam uzela u obzir mogućnost da odgodimo mastermind za jesen 2024., osjećaj gubitka je bio vrlo opipljiv i to mi je bilo dovoljno da shvatim jednu bitnu stvar koja je oblikovala ostatak prošle godine. A ta je bila da ja primarno želim s poduzetnicama raditi u mastermind formatu i želim mastermind učiniti još značajnijim dijelom brenda nego što je to bilo do sada. I to je bilo to. U nastavku godine sam značajno smanjila broj privatnih suradnji i u potpunosti se fokusirala na mastermind. Prije svega, napravila sam analizu tržišta i aktualnih potreba poduzetnica kojima se obraćam. Također, analizirala sam feedback dosadašnjih 70 alumnica programa, te sam analizirala sami poslovni model #radimposvom brenda i pitala se kako bi on izgledao kada bi mastermind bio glavna ponuda koja donosi 80 posto godišnjih prihoda.
Nakon što sam prikupila i analizirala sve te informacije, do jeseni sam uvela nekoliko promjena. Prije svega, promijenili smo naziv i trajanje programa, pozicioniranje i općenito format te način na koji lansiramo mastermind. Sve to rezultiralo je najvećom mastermind grupom do sada. Upravo se nalazimo na polovici programa kao i sa 10 popunjenih mjesta u generaciji koja kreće na proljeće ove godine. To se ne bi dogodilo da nije bilo tog tihog i sporog lansiranja početkom godine i duboko sam uvjerena da su izazovi najbolje i najveće lekcije, jer kada stvari funkcioniraju dobro, skloni smo ponavljati ih ponovno i ponovno, bez da se pitamo je li ovo i dalje ono što želim. U mom slučaju, je taj odgovor bio apsolutno da i danas odgovorno tvrdim da je 10x mastermind bolji od privatne suradnje i da donosi deset puta više vrijednosti nego što je to raditi jedan na jedan. Za vas koji ste znatiželjni i želite saznati više o mastermindu, kliknite na link ispod epizode. Mjesta se brzo popunjavaju i sljedeća generacija kreće 31.3. Tako da je sada najbolji trenutak da se čujemo i da potencijalno rezervirate svoje mjesto.
2/3 izazova u 2024. godini (20:23)
Ono što se pokazalo kao drugi izazov tijekom prošle godine bilo je to da sam radila više nego što sam to možda htjela. Kada pričamo o broju radnih sati, važno je naglasiti da svaki put kada gradimo nešto novo, pokrećemo novi projekt ili mijenjamo nešto u sklopu brenda, velike su šanse da ćemo raditi više. I to nije loše ili krivo, nego je potpuno prirodan dio procesa. Čak i kada se radi o brendu koji postoji već neko vrijeme. Mislim da ste kroz ovu epizodu mogli zaključiti da je u prošloj godini bilo više takvih i novih projekata i izmjena u sklopu brenda. Počevši od redizajna web stranice i novog korisničkog sučelja, preko novog projekta MaliVeliki, sve do redizajna masterminda, a i svi ti projekti zahtijevali su dodatan broj sati uz redovni posao, to je više puta nego što bih to voljela priznati podrazumijevalo rad u kasnim noćnim satima, a ponekad i vikendima, što nije moja uobičajena praksa. I što mi je predstavljalo izazov u određenim periodima. U određenim periodima sam zbilja bila umorna od broja radnih sati u danu.
Ono što je činjenica je da sam u svakom trenutku znala zašto to radim. Većina prošle godine bila je zapravo ulaganje u budućnost kako bi 2025., a onda i godine koje slijede bile lagane, automatizirane, uhodane. Rezultate tih ulaganja osjećam već sada, no očekujem da će se oni tek akumulirati kroz vrijeme. Dakle, u 2024. smo kao tim ostvarili puno, no važno mi je da znate da je to podrazumijevalo i veći broj radnih sati nego što je to inače. Moj uobičajeni radni tjedan uključuje 30 do 35 radnih sati, a sada su ti tjedni izgledali malo drugačije. U online svijetu u kojem je lako steći dojam da netko ostvaruje ogromne prihode, sunčajući se pored bazena većinu vremena, važno mi je biti transparentna oko ulaganja koja rast i uspjeh zahtijevaju.
Umjesto da se u prošloj godini fokusiram na broj radnih sati u danu ili tjednu, puno više sam se fokusirala na upravljanje energijom i jedna od stvari koja mi je značajno pomagala su spontane kratke pauze kroz dan. Svaki put kada bih osjetila umor ili frustraciju, natjerala bih samu sebe da ustanem i odšetam od stola. I nekad su te pauze bile vrlo kratke, zahtijevale su pet do deset minuta, tijekom kojih bih popila čašu vode ili prošetala po stanu, poigrala se sa Zoi, no učinile bi čuda za moje razine energije. I iako sam u prošloj godini radila više, fokusirala sam se na to da radim iz dobre emocije i svaki put kada moje emocije nisu odgovarale tome, potrudila bih se prvo promijeniti vlastiti stav i razinu energije prije nego što se vratim zadatku pred sobom.
3/3 izazova u 2024. godini (23:45)
Posljednji izazov koji sam osvijestila u zadnjim mjesecima 2024. Dakle, još je svježe, odnosi se na uhodanu rutinu. Dok sam godinama radila za druge maštala sam o danu kada ću napokon sama dizajnirati svoje vrijeme. Maštala sam o tome u koje vrijeme ću se buditi i kako će izgledati moja jutarnja rutina. Pitala sam se što ću raditi u prvoj polovici dana na koje načine i u kojim formatima ću raditi s klijentima. S kim ću provoditi vrijeme. Kako će izgledati moja večernja rutina, navike i rituali? Općenito sam se igrala s idejom kako će izgledati idealan dan idealan tjedan, jednom kada ću ga moći dizajnirati po svom.
I onda se to dogodilo, posebno zadnjih osamnaest i koliko mjeseci. Koliko Dinko i ja radimo zajedno, pri čemu sada više ni Dinko ne ovisi o nekom vanjskom radnom vremenu gdje smo uhodali zajedničku rutinu na način koji nam odgovara i paše. No, kao i sa svim lijepim, kao i sa svakom rutinom, ona uvijek ima i nekih nedostataka. Jedan od tih nedostataka koje sam osvijestila proteklih mjeseci je da sam se previše uljuljkala u rutini koja mi odgovara. Ako znam kada se budim i kada doručkuje i kada idem na trening i kada radim s klijentima i kada Dinko i ja idemo u dugu zajedničku šetnju, to je lijepo i istovremeno ostavlja vrlo malo prostora za iznenađenja. U prva tri kvartala prošle godine mi je to više nego odgovaralo. Dakle, odgovarala mi je ta lijepa, sigurna predvidiva rutina dok sam radila na cijelom nizu novih izazovnih projekata. No, proteklih mjeseci, čim su ti projekti završili, primijetila sam da me postojeća rutina više ne ispunjava. I umjesto da radim iste stvari na isti lijep predvidiv način, odlučila sam u 2025. Malo izazvati samu sebe. To je nešto o čemu ću vam više pričati u sljedećoj epizodi. A do tada, ako se netko među vama prepoznao u ovom posebno ovom posljednjem primjeru pišite mi. Jako me zanima jesam li jedina koja prolazi kroz slično iskustvo. Ili vas ima još.
Podijeli svoje uspjehe i izazove iz 2024. godine (26:20)
Time smo zaokružili drugu cjelinu današnje epizode pričali smo o tri izazova 2024.
Pri čemu sam spomenula lansiranje masterminda na proljeće koje je rezultiralo nekim uzbudljivim promjenama. Nakon toga veći broj radnih sati nego što bi to možda voljela. I posljednje ulazak u lijepu, sigurnu rutinu koja je u nekom trenutku postala ograničenje.
Prije nego što zaokružimo ovu epizodu s nekim konkretnim brojkama #radimposvom brenda, htjela sam vas pozvati da sa mnom podijelite vlastita tri najznačajnija uspjeha i tri naučene lekcije ili izazove iz 2024. Možete podijeliti jednu stvar ili više njih. Jako me zanima kako je prošlo vaše ispunjavanje vodiča Godina po mom i koji su vaši uvidi i dojmovi. Pišite mi bilo na mail tea@radimposvom.com.hr ili na Instagramu, gdje me uvijek možete pronaći pod @teazavacki. Vaše poruke su ono što ovo planiranje čini zajedničkom godišnjom tradicijom.
Brojke #radimposvom brenda iz 2024. godine (27:31)
Okej, ajmo pričati o nekim brojkama. Prva brojka koja vjerujem da vas zanima su prihodi. Prihodi #radimposvom brenda da su u prošloj godini rasli 25,21%, što je postotak s kojim sam jako zadovoljna. Posebno u godini u kojoj je većina našeg fokusa bila na unaprijeđenju unutarnjih procesa i platformi i automatizacija i korisničkog iskustva, a ne toliko na prodaji. Kad sam se malo poigrala s brojkama, shvatila sam da smo u prošloj godini ostvarili veće prihode nego u svih prvih pet godina poslovanja zajedno. Dakle, kada bi zbrojili prihode ostvarene između 2018. i 2022. taj iznos bi i dalje bio manji od prihoda koje smo ostvarili u prošloj godini.
Ako to nije eksponencijalni rast, onda ne znam što je, a htjela sam podijeliti ovaj primjer s vama i kao inspiraciju da ne gledate u biznisu samo one klasične ustaljene pokazatelje kao što je iznos prihoda prodaje ili troškove. Nego da u brojkama pokušate pronaći osnažujuće značenje, značenje koje vas osobno motivira. Na primjer, nedavno sam radila s klijentica koja je tijekom suradnje poželjela ostvariti određeni mjesečni financijski cilj i nakon 3 mjeseca zajedničkog rada ga naizgled nije ostvarila. I kada smo na zadnjem pozivu zajedno prolazile kroz brojke, primijetila sam nešto zanimljivo. Da u prvom, drugom i trećem mjesecu suradnje nije ostvarila željene mjesečne prihode. No kada se malo pomaknula tradicionalne granice, način na koji tradicionalno računamo vrijeme i obuhvatila zadnji tjedan jednog mjeseca i prva tri tjedna slijedećeg shvatile smo da je svoj cilj zapravo nadmašila. Iako se to nije dogodilo u tradicionalnim granicama, jednog mjeseca između prvog i 31. I dalje se dogodilo unutar željena četiri tjedna. To je lijepa strana brojki. Brojke su brojke i mi smo ti kojim pridajemo značenje i za sve vas čije brojke iz 2024. možda ne izgledaju kako ste željeli. Izazivam vas da ih pogledate još jednom i pokušajte u njima pronaći rast bilo kakvu vrstu rasta. Još jedan primjer sa nedavnog strateškog planiranja, kada je klijentica podijelila sa mnom da je u prošloj godini ostvarila zapravo jednake prihode kao i u godini ranije i podijelila je da je to muči i brine i da ima osjećaj da je njen biznis stagnirao.
U njenom slučaju smo uz prihode koji nikada ne daju punu sliku biznisa, pogledali troškove i primijetile da je u prošloj godini značajno smanjila davanja na oglašavanje, agenciju i dobavljače. I iako su njeni prihodi naizgled stagnirali, značajno je smanjila troškove svog biznisa i kad je na kraju godine podvukla crtu, njena dobit i iznos koji joj ostaje na kraju godine je zapravo rastao tako da je njena godina u konačnici bila vrlo uspješna. Samo to možda nije bilo očito na prvi pogled.
Osim rasta prihoda, bilo mi je zanimljivo pogledati i kako su se mijenjali izvori prihoda u prošloj godini, posebno u skladu sa odlukom da mastermind postane još značajniji dio brenda. Ako gledamo izvore prihoda udio online programa iznosio je 45%, a mastermind je iznosio 23% i privatno mentoriranje 9%. Preostali iznosi bili su kombinacija drugih različitih ponuda, među kojima su Biznis arena, Retreat i ostali. Ono što je zanimljivo je da su prihodi od online programa rasli 62%, odnosno da je gotovo 50% prihoda došlo od pasivnih online programa, što je nešto čemu težimo u jednom ovakvom online biznisu da jedan dobar dio prihoda dolazi iz izvora koji ne zahtijevaju stalnu prisutnost i vrijeme. Također, moja odluka da s klijentima primarno radim u formatu masterminda da se odrazila i na prihodima. Prihodi od strane masterminda, a rasli su 73%, dok su prihodi od privatnog mentoriranja pali za 38%. To pokazuje da su brojke odraz naših odluka i ponašanja u biznisu.
I što god odlučili za svoj biznis u 2025. predlažem da već danas, ako još niste počnete bilježiti neke brojke. Za početak, neka to budu samo prihodi i troškovi jer će za dvanaest mjeseci te brojke biti neprocjenjiv izvor uvida i zaključaka u vašem biznisu.
Ok. Koje brojke bi vam još mogle biti zanimljive. Pričali smo o prihodima, ajmo kratko spomenuti i troškove. Margina biznisa u prošloj godini iznosila je 35%. Margina je udio dobiti u ukupnim prihodima i u ovoj niši bih voljela da je ta margina nešto viša. No, budući da je prošla godina uključivala niz značajnih ulaganja, između ostalog i pokretanje potpuno novog biznisa i brenda. Onda je margina bila u skladu s očekivanjima. Ako vas zanima detaljan pregled troškova u jednom ovakvom online biznisu ostavit ćemo link na epizodu u kojoj sam pričala samo o tome. U svakom slučaju, tu sam za sva dodatna pitanja i detalje. Često klijentima kažem da sam ja u biznisu otvorena knjiga, iako mogu podijeliti nešto što će vam biti vrijedno dapače, tu sam.
Outro (33:38)
Družimo se ponovno već sljedeći tjedan u drugoj polovici planiranja kada ćemo zajedno proći kroz tri ključna koraka kroz koje sam i sama isplanirala 2025. da bih u ovoj godini potencijalno ostvarila sve svoje želje i ciljeve. Do tada javite mi koja ideja iz ove epizode vam je možda bila najzanimljivija ili najvrjednija i podijelite epizodu s nekim tko također voli planiranje. Do prve sljedeće epizode navijam za vas.